Aktualności zobacz archiwum

Światełka na grobach

Aktualności | 2013-11-02 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

Stojąc nad grobami bliskich i znajomych, często się za nich modlimy, ale także zastanawiamy nad przemijaniem i sensem naszego życia. Dzisiejszy dzień zadumy i refleksji jest czasem kiedy powinniśmy wspomnieć również naszych kolegów wędkarzy, Tych których nie ma już wśród nas. Na kołobrzeskim cmentarzu, na grobach Wiktora Wierzbickiego i Bronisława Zgoły zapaliliśmy znicze w intencji naszych poprzedników ale także wszystkich nieżyjących wędkarzy. Niech spoczywają w pokoju. Prezes Zarządu Koła Wiesław Skólmowski ... więcej

Spotkanie Prezesów

W czwartek wieczorem, w siedzibie Koła Miejskiego PZW w Kołobrzegu, odbyło się spotkanie Prezesów Kół PZW z terenu powiatu kołobrzeskiego w którym wziął udział także Komendant Powiatowy SSR i kolega Jan Bonczkowski członek Zarządu Okręgu PZW w Koszalinie. Głównym celem spotkania w którym uczestniczyli Prezesi Kół z Dygowa, Drzonowa, kołobrzeskiego Koła Wojskowego i Koła Miejskiego, było podsumowanie minionych kilku miesięcy z perspektywy wędkarzy. Dzięki obecności komendanta Społecznej Straży Rybackiej poznaliśmy obecną ...... więcej

Muchowe killery

Aktualności | 2013-10-30 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

Członkowie sekcji muchowej działającej w naszym kole spędzili środowy wieczór na wspólnym kręceniu much i wymianie doświadczeń. To z ich inicjatywy na stołach konferencyjnych wylądowały małe warsztaciki, zmieniając siedzibę kołobrzeskiego Koła Miejskiego tym razem w pracownię przynęt muchowych. Różnorodność używanych materiałów, piór, sierści, nici i sztucznych „dopalaczy” może przyprawić o ból głowy nawet wytrawnych muszkarzy. Na szczęście są w sekcji koledzy którzy doskonale wiedzą co z tym zrobić i ...... więcej

Siedziba Koła pełna strażników

Przed dziesięcioma dniami (19-20.X), w okolicy Gorzowa Wielkopolskiego, odbyło się szkolenie dotyczące funkcjonowania Państwowych i Społecznych Straży Rybackich, w którym reprezentował nas Okręgowy inspektor ochrony wód, dwaj Komendanci SSR z powiatów koszalińskiego i kołobrzeskiego, orazbiałogardzkikoordynator działań antykłusowniczych. Konsekwencją tamtego szkolenia było wczorajsze spotkanie strażników Społecznej Straży Rybackiej z terenu powiatu kołobrzeskiego zorganizowane przez Komendanta powiatowego, który przekazał podległym ...... więcej

Niedzielne lipienie

Aktualności | 2013-10-28 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

Na ogromnej większości rzek koszalińskiego Okręgu PZW do końca roku obowiązuje zakaz spinningowania, jednak prawie na wszystkich odcinkach dopuszczone jest stosowanie metody muchowej. Z tej możliwości skorzystało pięciu naszych kolegów, którzy w towarzystwie kolegi Marka ze Świdwina, wczoraj odwiedziło górne odcinki Regi. Efekty kilkugodzinnego wędkowania pomiędzy Świdwinem, a Łobzem nie były imponujące, ale sprawiły wiele radości. Miło mi dopisać, że wszystkie ryby powróciły do wody. WS... więcej

Efekty nocnego wędkowania

Aktualności | 2013-10-27 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

Wczoraj późnym popołudniem, na jednej z okolicznych plaż spotkali się członkowie sekcji morskiej działającej od niedawna w naszym Kole. Z relacji uczestników dowiedzieliśmy się, że noc była wyjątkowo ciepła, cieplejsza nawet od niektórych letnich. Surfcastingowcy poza obserwacją świetlików mogli podziwiać gwiaździste niebo, na którym można było zauważyć spadające meteoryty – „to była istna noc meteorytów, niestety nie udało się ich sfotografować”. Atmosfera też była super, chociaż wyniki ...... więcej

Prezes naszego Okręgu został wybrany na członka Zarządu Głównego PZW

Aktualności | 2013-10-26 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

W trakcie odbywającego się w Centralnym Ośrodku Sportu w Spale XXX Zjeździe Delegatów PZW poza nowym prezesem kolegą Dionizym Ziemieckim z Okręgu Mazowieckiego został wybrany także nowy Zarząd Główny Polskiego Związku Wędkarskiego w którego składzie znalazł się Prezes Zarządu naszego Okręgu kolega Marek Lewandowski. Gratulujemy wyboru i życzymy nowemu kierownictwu trafnych decyzji... więcej

Warsztaty fotografii plenerowej "Nasza Parsęta" - relacja

Czy pamiętacie swój pierwszy raz? …Oczywiście pierwszą płotkę złowioną na bata, pierwszego szczupaka wyciągniętego na algę nr 3, czy pierwszą wyprawę wędkarską z ukochanym dziadkiem? Podejrzewam, że większość wędkarzy ma z tym problem i chociaż byśmy szperali w najdalszych zakamarkach pamięci nie jesteśmy w stanie odtworzyć tych obrazów, poza strzępami wspomnień. O ile łatwiej można by było przypomnieć sobie te chwile dzięki zdjęciom. Niestety, często ich brakuje i dopiero w takich momentach zaczynamy doceniać fotografie. Jak fotografować ...... więcej

Rekordowy szczupak złowiony na muchę

Aktualności | 2013-10-24 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

Kolega Radek Agata z Sekcji Muchowej działającej w naszym Kole przed kilkoma dniami złowił na muchę rekordowego szczupaka. Zębacz wyciągnięty na streamera (dużą muchę szczupakową) miał 96-cm długości i jest jak dotąd najdłuższym szczupakiem złowionym na muchę przez członka naszego Koła. Ryba, jak każda inna złowiona przez Radka w ostatnich latach, wróciła do wody. Chociaż poprzeczka została postawiona bardzo wysoko można spróbować ją pokonać, oczywiście łowiąc na muchę. Dla członków sekcji będzie to trudne ze względu na ...... więcej

Smutne wieści znad rzeki

Aktualności | 2013-10-23 | Publikujący: Koło Miejskie PZW w Kołobrzegu

Niestety, dotarły do nas smutne wieści znad Parsęty. Dzisiaj około siódmej rano, patrol Społecznej Straży Rybackiej wyciągnął z rzeki sieć kłusowniczą w której znajdował się samiec troci z widocznymi oznakami pleśniawki (UDN). Jak poinformował nas Komendant Powiatowy SSR, jest to pierwszy przypadek chorej troci udokumentowany w tym sezonie na terenie powiatu kołobrzeskiego. Sporadyczne przypadki zainfekowanych ryb zgłaszali w ostatnich dniach również wędkarze z wyżej położonych odcinków, jednocześnie podkreślając, że jest ich w tym ...... więcej